ODRZUCENIE PODOBIEŃSTWA

W omawianej rozprawie autor jednoznacznie odrzuca jakiekolwiek podobieństwo jego teorii dobra z abs;olutystycznymi systemami w rodzaju tych, jakie głosili Plotyn czy Schelling. Dobro jest według niego ugruntowane w rzeczach, jest cechą rzeczy, poza rzeczami nie istnieje realnie. Odcinając się tedy od metafizycznego absolutyzmu w etyce, broni Tatarkiewicz epistemologicznej autonomii wartości, wolnej od uwikłania w problematykę ich egzystencji. W jego aksjologii funkcjonują dwa zasygnalizowane już porządki: bytu i wartości. Porządek wartości jest przede wszystkim przedmiotem poznania nieredukowalnym do problemu ich istnienia. Zgodnie z tradycją neokan- towską, wartości „mają ważność”, „znaczenie”, a powinność ich urzeczy­wistniania nie ma nic wspólnego z ich realnym istnieniem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem doświadczona agentką nieruchomości w tej branży pracuje już ponad 10 lat. Serwis założyłam aby podzielić sie z czytelnikami wiedzą i doświadczeniem w zakresie wyboru odpowiedniego domu działki i mieszkania. Mam nadzieje, że treści jakie tutaj zamieszczam spodobają Ci się i będziesz moim stałym czytelnikiem ! Jeśli potrzebujesz rady, albo masz jakieś wątpliwości zapraszam do skorzystania z formularza kontaktowego!